Załatwianie spraw
Zgłaszający się do tutejszego Inspektoratu powinni złożyć podanie z wyjaśnieniem (opisem) sprawy, w której postępowanie chciałby wszcząć. W podaniu należy podać imiona i nazwiska swoje i właściciela obiektu budowlanego w sprawie, której toczy się postępowanie oraz adresy zamieszkania, a także lokalizacje obiektu budowlanego. Podanie powinno być adresowane do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Siemianowicach Śl. z siedzibą przy ul. Dąbrowskiego 13.
Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego działa zgodnie z ogólnymi zasadami funkcjonowania urzędów administracji publicznej, w tym w zakresie orzecznictwa administracyjnego. Wniosek zostaje załatwiony w trybie decyzji administracyjnych, w terminie określonym w art. 35 K.p.a – nie później niż w ciągu 1 miesiąca od daty złożenia kompletnego wniosku, a sprawach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy. Po złożeniu wniosku o wydanie pozwolenia na użytkowanie właściwy organ przeprowadza obowiązkową kontrolę przed upływem 14 dni od dnia doręczenia wezwania do inwestora. O terminie obowiązkowej kontroli organ zawiadamia inwestora w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania.